Today!

Hejsan! 
Idag har ju Frida sovit över hos mig!
Och vi har kollat på 4 filmer!
Vi tittade på 
 
Handling
Året är 1987 och 13-åriga Jenna Rink drömmer om det glamourösa vuxenlivet. Hon har tröttnat på sin bästa vän Matt, därför bjuder hon in de häftigaste skolkamraterna till sitt trettonårsparty. Festen blir en katastrof och en förödmjukad Jenna önskar att hon är 30. Nästa dag när hon vaknar upp har hon flyttats 17 år framåt i tiden. Som 30-åring är jobbar hon på ett stort modemagasin, har en fin lägenhet, en läcker pojkvän, och är äntligen cool och populär. Det finns bara en hake - i själ och hjärta är Jenna fortfarande samma osäkra tonårstjej.
 
Handling
Hilary Duff och hennes storasyster Haylie Duff spelar huvudrollerna i filmen som handlar om två rika och bortskämda systrar som över en natt förlorar sin förmögenhet. Systrarna lär sig att klara sig utan sina kreditkort. Tillsammans kan de göra allt...eller?
 
 
 
Handling

Lopez spelar Maria "Mary" Fiore som arbetar som bröllopsfixare i San Francisco . Hon är också konsumeras med planering andras händelser att oroa sig för sitt eget liv tills hon räddas från en otäck olycka av Dr Steve Edison (McConaughey).

Maria och Steve tillbringar en underbar kväll i parken och ser en gammal film (Två biljetter till Broadway), dans och nästan kysser innan de avbryts av en tidig regnskur. Efter glödande till sina vänner att hon hade äntligen funnit en man som hon gillar, lär hon snart att Edison är förlovad med sin största kund Fran Donolly (Bridgette Wilson).

Mary instämmer småningom att planera sitt bröllop. Medan shopping för blommor med Eddie, driver Maria i hennes fd fästman och hans gravida hustru. Det är reavealed natten till Marias bröllop repetition hon hittade sin dåvarande fästman kyssa hans vän, som han nu gift. Senare på natten Mary är berusad och bekymrar dig över hennes fästman lämna henne. Eddie konsoler henne och hjälper henne även ut natten. Efter att ha lämnat Marias lägenhet han shorty återvänder och uttalar sin kärlek till henne. Mary avböjer säger att hon respekterar Fran för mycket för att sätta på henne genom att stjäla hennes fästman.

Efter avslöjandet, är Mary återförenas med en barndomsvän Massimo (Justin Chambers) som ber henne att gifta sig med honom, efter en liten tvekan använder Mary en Scrabble styrelse att stava "OK". Mary når altaret med Massimo, men deras bröllop stoppas av sin far som vet hon inte riktigt kär i brudgummen-to-be. Tiden, Fran och Steve's Wedding misslyckas (på grund av deras egna tvivel om äktenskap) och Steve rusar till stadshuset för att försöka stoppa Maria och Massimo bröllop själv. Med hjälp av Massimo, konstaterar Steve Maria och ber henne att dansa i parken där de träffades första gången och blev kär.

Jag vet, en lång handling men om ni inte orkar och läsa handlingen se på filmen!

 

Handling

När den unga flickan Sams pappa dör tas hans café över av Sams styvmamma Fiona som tvingar henne att jobba där, då får hon också öknamnet "Caféflickan" i skolan. Samtidigt chattar Sam oavbrutet med en kille från hennes skola, med hemligt namn. På höstbalen stämmer de träff och allt i Sams värld förändras när killen med den hemliga mejladressen visar sig vara skolans populäraste kille Austin Ames. Finns det någon chans för Sam att bli ihop med honom, hon är ju bara en nörd som jobbar på café? Austins före detta flickvän Shelby gör också allt för att livet ska bli botten för Sam.

 

Det var dessa 4 vi tittade på! :)

Fick ni filmtips! ;)

Efter när Frida åkte hem vid ca, klockan 2 gjorde inte jag så mycket, satt vid datorn och gick runt huset.

Efter en stund skulle vi åka till Björns dotter som också heter Frida, och jag följde med fast inte hemma hos Frida. Nära bor Michaela min klass kompis, och det var roligt för att när vi var hemma och åt sms:ade hon mig och frågade om jag kunde ringa henne eftermaten, och så gjorde jag det, och då tänkte jag att hon bor ju så nära Frida, då kan jag ju vara hos henne en liten stund! :D

Så jag frågade henne om jag fick vara med henne och hon sa ja, så vi var med varandra en stund, spelade kort och tittade lite på Tv, pratade gjorde vi också! 

Det var det jag gjorde idag! ^.^

Hos oss i Varberg regnar det....Hur är det hos er? 

Erat väder är kanske mycket bättre än vårat!

Hej då och ha en mysig dag!

Kram Celine♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0